Ідентифікували сімдесяту роботу, яку окупанти викрали з Херсонського художнього музею

Рівно рік тому, 7 листопада 2022 року, Херсонський обласний художній музей вперше надав докази того, що вкрадені окупантами твори опинилися в Криму, в Центральному музеї Тавриди.

Іван Старенков (1955-2010). Терція. 1996. Полотно, олія.

Сьогодні представили сімдесяту роботу, яка незаконно перебуває у цьому кримському музеї і яку вдалось ідентифікувати.

Вона кілька разів потрапила в кадр в окупантського сюжету пропагандистських псевдо-новин, який знімався в Центральному музеї Тавриди і вийшов в ефір на початку вересня 2023 року.

Іван Старенков — представник Херсонської плеяди живописців, який починав свій творчий шлях на початку 1990-х років.

Іван Старенков (1955-2010). Терція. 1996. Полотно, олія.

Тоді молодий художник-нонконформіст привносить в дещо провінційний характер офіційного мистецтва регіону ноту свіжості та нестандартний підхід.

Його свідомість прагне нових тем, уникнення реалістичної трактовки, використання навіть певної фантасмагорії.

Картина «Терція» була написана трохи пізніше і є однією з його найкращих творів.

Доторкнення до релігійної тематики, заглиблення у світ духовних речей допомагає художнику передати інший вимір реального світу.

Іван Старенков (1955-2010). Терція. 1996. Полотно, олія.

Три ченця виконують терцію, а може, вони і є цією терцію, тризвуччям, що лунає в комічному просторі.

І самі ченці зображені автором наче космонавти або прибульці з інших світів, а може — просто святі люди, хоча це одне і теж саме на землі.

Образи ченців сповнені енергій світла, які розкидані, наче проміні, по їхніх одежах, а навколо голів, наче захисні скафандри для дихання, — білі німби.

Густі кольорові плями, переривчасті мазки, які використовує художник для втілення свого задуму, вдало передають експресію образного ладу картини.

Викрадення музейної колекції, в тому числі цієї роботи херсонського митця, є черговим свідчення злочину росіян проти культурної спадщини України.

Попри їхні безглузді та бездоказові заяви, що херсонські музеї пограбували не вони, а “британські спецпризначенці”, факти засвідчують зворотне.

Та й офіційній російські джерела визнають, що саме окупанти доклали руку до так званої «евакуації» більшої частини експонатів з херсонських музеїв.