Рівно рік тому, 7 листопада 2022 року, Херсонський обласний художній музей вперше надав докази того, що вкрадені окупантами твори опинилися в Криму, в Центральному музеї Тавриди.
Сьогодні представили сімдесяту роботу, яка незаконно перебуває у цьому кримському музеї і яку вдалось ідентифікувати.
Вона кілька разів потрапила в кадр в окупантського сюжету пропагандистських псевдо-новин, який знімався в Центральному музеї Тавриди і вийшов в ефір на початку вересня 2023 року.
Іван Старенков — представник Херсонської плеяди живописців, який починав свій творчий шлях на початку 1990-х років.
Тоді молодий художник-нонконформіст привносить в дещо провінційний характер офіційного мистецтва регіону ноту свіжості та нестандартний підхід.
Його свідомість прагне нових тем, уникнення реалістичної трактовки, використання навіть певної фантасмагорії.
Картина «Терція» була написана трохи пізніше і є однією з його найкращих творів.
Доторкнення до релігійної тематики, заглиблення у світ духовних речей допомагає художнику передати інший вимір реального світу.
Три ченця виконують терцію, а може, вони і є цією терцію, тризвуччям, що лунає в комічному просторі.
І самі ченці зображені автором наче космонавти або прибульці з інших світів, а може — просто святі люди, хоча це одне і теж саме на землі.
Образи ченців сповнені енергій світла, які розкидані, наче проміні, по їхніх одежах, а навколо голів, наче захисні скафандри для дихання, — білі німби.
Густі кольорові плями, переривчасті мазки, які використовує художник для втілення свого задуму, вдало передають експресію образного ладу картини.
Викрадення музейної колекції, в тому числі цієї роботи херсонського митця, є черговим свідчення злочину росіян проти культурної спадщини України.
Попри їхні безглузді та бездоказові заяви, що херсонські музеї пограбували не вони, а “британські спецпризначенці”, факти засвідчують зворотне.
Та й офіційній російські джерела визнають, що саме окупанти доклали руку до так званої «евакуації» більшої частини експонатів з херсонських музеїв.